Herbalife

 Nieuws
 Bestellen
 Contact
 Goed ontbijtplan
 Afslanken
 Aankomen
 Tussendoortjes

 Gezondheid

 Sportvoeding

 Herbalife24 Sport

 Supplementen

 Geuren
 Begeleiding

 BMI berekenen

 Huidverzorging
 Skin Activator
 Lichaamsverzorging
 Haarverzorging
 Sinaasappelhuid
 
 Zakelijke Kans
 Generation H
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

GEZONDHEID TIPS

 

Een gezonde ziel in een gezond lichaam zeiden de oude Grieken al.
 

De eerste stap naar een gezonde toekomst! Je doet er zoín drie tot zes weken over om een slechte gewoonte af te leren (of een goede gewoonte aan te leren natuurlijk). Op weg naar succes deze tips:

 

-

Zorg voor rust en regelmaat, dit heb je nodig om goed te functioneren

-

Zorg dat je regelmatig eet, schrijf de tijden op

-

Eet gevarieerd

-

Weet wat je eet! Kijk eens wat vaker wat er op de verpakking staat. Je kan hieruit veel nuttige informatie ten aanzien van voedingswaarde en ingrediŽnten verkrijgen, maar ook bijv. over houdbaarheid en wijze van gebruik of bereiding

-

Luister goed naar je lichaam, ontken problemen of veranderingen van je lichaam niet

-

Gewichtsverandering komt op de 2e plaats! Het lichaam moet eerst herstellen

-

Je weet zelf het beste wat je wel en niet mag eten, houd je daaraan!

-

Drink zoveel mogelijk verspreid over de dag veel water (min. 2 liter!)

-

Drink/ Eet de Formule 1 shake met 100ml water (meer water mag uiteraard)aangevuld met max. 150ml sojamelk, yoghurt of vruchtensap (liefst vers geperst)

-

AloŽ siroop is goed voor je hele binnenkant. Neem hier dagelijks een portie van.

-

Standaard tussendoortjes om 10.30 uur en om 15.00 uur niet overslaan, omdat er dan te grote tussenposes ontstaat tussen de 'hoofd'-maaltijden.
Eventueel. ís avonds om 20.30 uur nog een tussendoortje. Neem als tussendoortje een stuk fruit of een schaaltje rauwkost

-

Let op vet. Niet teveel niet te weinig.
Wees vooral zuinig met verzadigd vet (Dit zit met name in producten van dierlijke oorsprong zoals roomboter, frituurvet, vlees(waren), snoep, gebak en volle melk(producten). Er zijn eveneens producten van plantaardige oorsprong die toch verzadigde vetten bevatten zoals palm- en kokosolie).
Vet dient als bron voor de in vetoplosbare vitaminse (A,D,E,K). Daarom is het belangrijk dat je bewust raakt van de hoeveelheden vet in de voeding. Kies in plaats van een product dat veel verzadigd vet bevat een halfvolle of mager variant en geef hierbij de voorkeur aan producten die rijk zijn aan onverzadigd vet (Dit zit o.a. in producten van plantaardige oorsprong zoals plantaardige oliŽn (bijv. zonnebloem- en olijfolie), vette vis en noten).
Om de kans op hart- en vaatziekten te verminderen is het goed om zoveel mogelijk onverzadigde vetten te kiezen (zoals bijvoorbeeld vloeibare bak & braad producten in plaats van bak & braad product in een wikkel).
Maar: ongeacht of het nu om verzadigde of onverzadigde vetten gaat, te veel hiervan is ongezond! Let vooral op de 'verborgen' vetten die verwerkt zijn in diverse voedingsmiddelen

-

Kies vaker 20 of 30+ kaas i.p.v. de vettere kazen (zoals bijv. Jonge kaas 45+ of brie)

-

Eet niet te veel walnoten, amandelen, appelen en cassave. Dit kan tot gevolg hebben dat de schildklier minder concentraten van jodium kan opnemen

-

Wees zuinig met zout. Gebruik liever verschillende soorten kruiden. Wil je toch extra zout bij je eten nemen, gebruik dan zout met jodium.

-

Kelp - of zeewier, dat rijk is aan jodium en vele andere belangrijke mineralen bevat - is een effectief middel tegen strume (kropgezwel) en helpt het lichaam vet te verbranden. Bovendien  voorziet het de schildklier van jodium, in de juiste hoeveelheid. Tenminste, als je er niet te veel van gebruikt. Maar dit geldt voor alles: Alles met mate.

-

Vermijd te veel koffie, thee, cola en andere substanties die cafeÔne of theÔne bevatten (theÔne-vrije thee is dus wel goed)

-

Eet alles met mate. Groente en fruit is ok, maar ook daarbij geldt dat teveel een averechts effect heeft! Eet niet te veel zemelen en planten die flavonen (gele kleurstoffen) bevatten

-

 

Verder zijn diverse vitaminen goed voor de werking van de schildklier. Allen zitten in de Formule 1 shake (zoals vitamine A, C en selenium). Maar ook hier weer geldt: overdaad schaadt. (bijv. Te veel vitamine C (extreme hoeveelheden) heeft een negatieve invloed op het functioneren van de schildklier

-

De pil en amalgaamvullingen schijnen een negatieve invloed op de werking van de schildklier te hebben. Evenals (mee)roken

-

Zorg dat je per dag minstens 100 gram eiwit binnenkrijgt
  Gebruik zo min mogelijk geraffineerde koolhydraten (suikers)

-

Het supplement Cell Nutrition bevat een aantal cruciale vitaminen voor het goed functioneren van de schildklier (oa. B1, B2 en B6)
 
Wetgeving en Toezicht

Herbalife volgt niet alleen alle wetenschappelijke publicaties, maar ook nieuwe wetgeving voor voedingsmiddelen. Zo garanderen we dat elk product VEILIG en EFFECTIEF is en voor 100% voldoet aan de specifieke wettelijke voorschriften van de landen waarin het verkocht wordt.  Miljoenen mensen over de hele wereld vertrouwen de Herbalife producten onvoorwaardelijk, ze zijn veilig en legaal!

 
5Top
 
 

Home

Disclaimer

Privacy

Contact

Bestellen

Copyright ©  2007 / 2011  Herba Advice    -    Alle rechten voorbehouden.    Powered by Herbal Webdesign